Попаднах на една много интересна класация на онези качества, които една добра видео игра трябва да притежава, за да може да бъде използвана за образователни цели. Та ето я и нея:

Дефиниция на „Добрите“  игри

Обобщените данни от изследване  от  Ресурсен Център за наука и образование в Карлтън Колидж показва, че най-добрите образователни игри споделят тези пет качества:

  1. Непрекъснато предизвикателство: Играта трябва да предоставя предизвикателства, които водят до други предизвикателства, за да запази интереса на учениците и те да се предвижат напред.
  2. Интригуваща сюжетна линия: Това съживява  конкуренцията и прави играчите по-мотивирани да успеят.
  3. Гъвкавост: Предлагането на множество начини за постигане на целта  дава възможност на учениците да разработят  собствени стратегии.
  4. Незабавни, полезни награди: В края на всяко предизвикателство, успешните играчи трябва да бъдат възнаграждавани с нови възможности,  нова област  да се проучи, или да се постави нова задача. Такива награди се оказват „изненадващо мотивиращи“ казват експертите.
  5. Комбинирането на забавление и реализъм: Добрите игри комбинират фантазия с реалистично качество, за да привлекат  децата, които обичат да мислят.

 

Advertisements