Идеята на играта „Координатна система“ не е нова и дори е доста изтъркана, но се надявам с кинект и Скрач да се освежи  Първоначалната ми концепция беше играчът да използва стрелки-бутони за предвижване на кораба до съответните координати, но това се оказа доста неефективно. За това и дълго време играта си остана недовършена. Днес ми хрумна да използвам подобен контрол като при мравките в играта за Вера Георгиева. Стана значително опростено и лесно.

Играта е предназначена за ученици от 6 клас, въпреки, че е елементарна, но може да бъде усложнена ако една от координатите първо трябва да се пресметне.

ko

Играе се от един ученик /може да се редуват и повече ученици/.

В първият прозорец на ученика  се представя задачата.

Той/прозорецът/ ще се задържи 8 сек.

След това се стартира същинската част.

кс2

Кинект следи дясната ръка на ученика. С нея той „управлява“ руля и предвижва корабчето до посочените координати в горния десен ъгъл. Когато достигне до посоченото място ще се чуе звук, а в горния ляв ъгъл ще се отчете точка за верен отговор.

За да се стартира движението на руля, ученикът трябва да вдигне лявата си ръка над главата.

На този етап са въведени само 5 примера, но са достатъчно за около 5-7 мин. от часа.

При посочване на петте координати играта приключва.

кс3Можете да я изтеглите от този линк.

Advertisements