Не познавам дете, което да не заравя с удоволствие ръце в пясъка, сътворявайки пясъчен замък, тунел или интересни пясъчни фигури… Пясъкът е забавление, което може да послужи и за обучение в училище. Да, прочели сте правилно- пясък в училище!

Един от любимите ми проекти за кинект, появил се на бял свят през 2011г, включва всичко това- иновативна технология, пясък и учене чрез забавление. Ако още не сте се досетили, става въпрос за интерактивен пясъчник, който с помощта на кинект и проектор визуализира динамичен топографски образ върху променящия се пясък. Представяте ли си го? Не? Вижте видеото..

Това представлява чешкия проект от 2011г, който е прототип на десетина подобни проекти за топография.

Причината да не съм го публикувала тук беше липсата на версия за компютър с windows. След 4 години проектът за динамична пясъчна топографска карта отново е популярен поради реализирането му в няколко природонаучни музея. Примерен проект, който е наистина поразителен по отношение на реалистичното и динамично представяне на промяната в релефа на пясъка, стичането на водата, изригването на вулкан, е този на калифорнийските инженери.

Все пак, вече можете да реализирате подобен ефект и в Windows. Проектът се нарича AR-Sanbox. Реализиран  е чрез Unity3D.

За да го „подкарате“, ще са ви нужни:

Подробности за проекта, как да свържете и настроите компонентите на https://github.com/jloehr/AR-Sandbox.

Ето и клип за да знаете какво да очаквате…

Може да не сте толкова впечатлени, но проектът е безплатен! Добавен е ефект за проектиране на плуващи риби.

Ясно е, че топографията с кинект е приложима в часовете по география, но може да има свое място и в часовете по биология.

Аз все още нямам възможност да пробвам това чудо! Желанието ми е огромно, но нямам домашен проектор и пясъчник, така че не мога да споделя лични впечатления.. Но лятото наближава…

Advertisements